joaśka - 2009-01-06 19:47:27

z serii głupich pytań joaśki. co to za horch nam groził? nie ma takiego gracza, ale pewnie wiecie kto mógł być? jak to nie tajemnica, to proszę o odpowiedź :)

Zara - 2009-01-06 19:56:46

Joasiu-nie wiem :)-serio,ale porządnie się wystraszyłam :D

joaśka - 2009-01-06 20:07:05

buhehe, ja też, aż się posiusiałam ze strachu ;P a kiedy będziemy dzielić Travy wg lokalizacji? w najbliższym czasie, czy raczej jeszcze nie?

Alkoholikus - 2009-01-06 21:01:12

proponuję żeby Marcin i Hubert się tym zajęli, bo są najlepsi w tych działaniach.

owieczka - 2009-01-06 23:33:49

Podział jest oczywiście potrzebny.

Nie ma problemu wolne południe wystarczy mi na to :) Podział będzie, że hej.

air - 2009-01-07 15:09:42

Szczerze, o jakim podziale mówicie? :( terytorialnym? to wprowadzi tylko zamieszanie, które i tak jest niesamowicie ogromne w tym momencie... Podzielcie ludzi na graczy off i deff, zróbcie kilka grup off i należące do nich grupy deff(w tym przypadku terytorialnie). Offowym graczom zakażcie szkolić deffowe jednostki a deffowym pozwólcie robić tylko deff a off malutki tylko do ataków katast!
Przetłumaczcie ludziom prostą zasadę, albo off albo deff, bo jeszcze nikt nie był wystarczająco dobry w tych dwóch sprawach jednocześnie!! Spójrzcie na TT jest kilku (dosłownie kilku) graczy off, kilku graczy deff i reszta to po prostu nieudana próba połączenia off i deff czyli tak zwane 2 w 1. Świetnie sprawdza się w szamponach ale nie w travianie... Mam na myśli graczy z 4k pretków i 4k centków, 4k oszczepów i 4k toporów - w tym momencie taki off nie przebije się przez najmniejszy deff, nie wpominając już o ulepszeniach w kuźni czy zbrojowni... na które ludzie wydają(bądź wcale nie) niepotrzebnie surkę.
(dla głupiego prostego przykładu czy nie lepiej byłoby dla Was, żeby jeden z tych graczy miał 8k pretków a drugi 8k toporków??? przy akcjach deff liczycie tylko na jednego gracza plus siterzy, tak samo przy akcjach off - jeden gracz plus tak zwana siatka sitterów - oczywiście po haśle...)
Jesteście Elitą tego sojuszu więc nie pozwalajcie popełniać takich błędów, macie poparcie i szacunek graczy, więc czas najwyższy wziąć się za tą sprawę poważnie, bo siedzenie cicho przyzwala tworzyć graczom Travy być po prostu czymś co dobrze wygląda w rankingu ale jest kompletnie bezużyteczne. Czekam na opinie!

Alkoholikus - 2009-01-07 15:22:37

No dobra Szeryfie - czuję się, qrva, pojechany. I słusznie !!  Koniec tej opierdalanki. Teraz "na plasterki!!"

joaśka - 2009-01-07 15:53:00

ja tylko zapytałam, bo była o tym mowa... nie znam się, ale na pewno air ma rację.

Zara - 2009-01-07 15:57:05

Michał-pierwotne założenie było takie-jedna osada off,najlepiej crop (ideał to 15 crop)-reszta osad to wspomagacze surowcowe plus deff tam szkolony...ilość defa na osadę,wcale nie musi być oszałamiająca (defa i to zbiera się w jedno miejsce)...

Dlaczego tak-ano dlatego iż nie każdy chce grać def-większość na hura..będzie opowiadać się za offem..niestety.Po za tym już wcześniej wysyłałam masy na temat bezcelowości i bezsensowności tworzenia jednostek mieszanych w jednej osadzie.

air - 2009-01-07 16:29:04

Zara napisał:

Michał-pierwotne założenie było takie-jedna osada off,najlepiej crop (ideał to 15 crop)-reszta osad to wspomagacze surowcowe plus deff tam szkolony...

kto to wymyślił :D nie ważne :D jeśli ma mieć to ręce i nogi to w jednej osadzie off a reszta wspomagająca surowcowo i pełne ulepszenia jednostek deff w kuźni  i oczywiście koszary i stajnia na 20 lvl ale pod żadnym pozorem szkolenia w nich deffa, tylko jeśli sytuacja to wymusi...

Zara napisał:

Dlaczego tak-ano dlatego iż nie każdy chce grać def-większość na hura..będzie opowiadać się za offem..niestety.Po za tym już wcześniej wysyłałam masy na temat bezcelowości i bezsensowności tworzenia jednostek mieszanych w jednej osadzie.

Trzeba uświadomić graczom, że konto off wymaga ogromnego czasu i doglądania przez 24h/dobę, poza tym trzeba mieć pojęcie o wysyłaniu ataków, serii ataków i mocnego eko, co najmniej kilku cropów i monet na nagłe przypadki, czy uzupełnianie zboża, więc już 70% wszystkich kandydatów odpada, przyjmując normę co najmniej 10k offa i 400-500 katast odpada następne 15% więc problem załatwiony. Trzeba również uświadomić graczom, że jest to klasyk i że tutaj wygrywa deff, sojuszniczy deff i to od nich zależy wpólna siła.
Jeśli dacie mi te pozostałe 15% graczy zajmę się nimi osobiście i zrobię z nich graczy offowych, ale sami znacie się lepiej, aktywność, możliwości i pojęcie o grze... Wiem, że wymagam dużego przewrotu w sojuszu ale dajcie mi znać czy Wam na tym zależy czy nie ;) czy dalej będą tylko ciepłe kluchy i jakieś fochy od czasu do czasu ;)

Zara - 2009-01-07 16:54:01

Masz Michał Nasze błogosławieństwo :)

air - 2009-01-07 16:57:01

nie potrzebuję błogosławieństwa tylko Waszej pomocy i zaangażowania, mnie ludzie słuchać nie będą

Zara - 2009-01-07 16:58:51

Będą,będą-wątpisz w pomoc i zaangażowanie?-chyba nie masz powodów

owieczka - 2009-01-08 01:26:43

Z opóźnieniem ale również się wypowiem :)

Po takich fachowcach ciężko już coś mądrego powiedzieć, ale... no właśnie wizja Michał jest naprawdę bardzo dobra Ameryki nie odkryłem- lepsi już jej przyklasnęli tylko jest jeden szkopuł gracze są jacy są- po prostu nie każdy zagłębia tajnik Traviana, większość zadowala się faktem stawiania nowych wiosek, grabienia sąsiadów, poznania kilku ciekawych ludzi w sojuszu...

Ja się zgadzam z koncepcją Michała podziału gracza według tego klucza (choć z klucza terytorialnego się nie wycofuje), ale trzeba mieć z kim przeprowadzić tą reformę.

Oczywiście można tylko tą bardziej kumatą cześć podzielić... wtedy nie widzę przeszkód.

air - 2009-01-08 04:11:09

owieczka napisał:

tylko jest jeden szkopuł gracze są jacy są- po prostu nie każdy zagłębia tajnik Traviana, większość zadowala się faktem stawiania nowych wiosek, grabienia sąsiadów, poznania kilku ciekawych ludzi w sojuszu...

i to są tak zwane ciepłe kluchy ;) ale dlaczego ich nie nakierować? wszystko jest tak poukładane, że już nie ma czego grabić a jak jest to zyski nie są adekwatne ;)

owieczka napisał:

Oczywiście można tylko tą bardziej kumatą cześć podzielić... wtedy nie widzę przeszkód.

a ja naprawdę widzę, co nam przyjdzie z okiełznania kilku/nastu graczy? jak coś robić to po całości, odgórnie.
Jutro napiszę jakiś mass i zobaczymy co z tego wyjdzie

Hubal - 2009-01-08 09:44:28

Tak... ;)

air - 2009-01-08 11:21:26

Nawet Hubert w to nie wierzy :)

owieczka - 2009-01-09 00:49:44

Wszystko się zgadza ciepłe kluchy to ja.
Ale mimo mojej całej sympatii dla pomysłu szacownego Michał,sądzę że jest on nie do końca realny. Wpłyńmy na niżej wymienionych (to losowe przykłady), aby przebudowali strukturę swojego wojska. 

basia
waldosmaczugos
borsuk

Mimo mej wiary w ludzi - niestety nie wszystko da się przeforsować.

Ps. Możemy oczywiście zasugerować zwiększoną produkcję deffa- może tak się uda...?

GotLink.pl